Årsmøde 2019

Indbydelse til Årsmøde 2019

Kære Kolleger

I indbydes alle til Årsmøde 2019, som denne gang foregår på Hotel Koldingfjord, med udsigt til både vand og skov.

Hovedtemaet er traditionen tro  "ledelse" og denne gang med lidt tilbageløb til temaet for Årsmøde 2017, hvor vi forsøgte at se lidt ind i tiden med fokus på fremtidens byggesagsbehandler i forhold til både "image" og "branding" af sagsbehandlingen.

Vi tænker, at vi nu er kommet nogle skridt videre siden 2017 og vi har efterhånden fået et bedre indblik i BR18, som med stor sandsynlighed giver anledning til flere markante ændringer for vores fremtidige rolle som byggesagsbehandlere og ikke mindst når myndighedsrollen skal deles med de certificerede rådgivere.

Derfor har vi en lille rød tråd i de sidste 3 årsmøders temaer og vi tager denne gang afsæt i "Ledelseskommissionens rapport", med 7 overordnede og 28 konkrete anbefalinger til, hvordan man kan udvikle og få bedre ledelse i den offentlige sektor.

Indledningsvis præsenteres Ledelseskommissionens rapport af Lasse Jacobsen kommunaldirektør ved Viborg Kommune på programmets dag 1.

Vi har herudover allieret os med Ploug Niemann Ledelsesrådgivning A/S, - som også faciliterede Årsmødet i 2018, - og resten af dag 1 vil der være fokus på hvordan vi som ledere bliver bedre til at motivere og forklare hvad formålet med vores arbejde er og hvad det konkret kommer til at betyde for den måde , som medarbejderne skal udfylde deres rolle på fremover.

Herudover hvilke faglige og personlige kompetencer det kalder på, - og ikke mindst hvad det stiller af krav til lederne ? På programmets dag 2, vil vi følge op på dag 1 og får præsenteret resultatet. Vi håber det kan tages med hjem og omsættes til konkrete handlinger i vores respektive organisationer.

Når vi er i Kolding vil vi naturligvis ikke afholde os fra at tage et kig på byen, - og vi vil finde anledning til at besøge både Kolding Hus og Trapholt Museet, der er beliggende tæt på Hotel Kolding Fjord. Så kære alle - vel mødt til Årsmøde 2019, hvor du får mulighed for at blive opdateret ledelsesmæssigt og hvor vi også håber du får noget konkret med hjem.

Herudover vil du naturligvis møde dine kolleger fra fjern og nær til et par rigtig spændende og inspirerende dage i skønne omgivelser.

På bestyrelsens vegne

Hans Eghøj